CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 Mei 2011

ALLAH.....

Jika Allah cpt makbulkan doamu,,itu tanda Dia menyayangimu..Jika Dia lambat makbulkan doamu,,itu tanda Dia ongin mengujimu...Tp jika Dia tidak makbulkan doamu,,itu tandanya Dia merancang sesuatu yg lebih baik bagimu...insyaAllah!!!


20 April 2011

yuk,,yuk,,bce!!!!then renung2 kn r ek,,jdi kn pengajaran..~lalala~

Teman 2 bkn mcm papan sk8,,
b4 men,,glp...dah men pijak...
Teman 2 bkn mcm bola sepak,,
blom dpt,,kejar...dh dpt,,tendang...
Teman 2 bkn mcm bulu tangkis,,
blom men,,pegang..dh men,,pukul...
Teman 2 ibarat cm ragbi,,blom dpt,,rebut...dh dpt,,lndng n jge..
Teman 2 cm jari,,
lukenye smbuh sndri,,,hilangnye,,xde gnti!!!



Bile kyte b'temu kwn bru..adakah yg lma ptut kyte buang???
ia diibaratkan tisu lama dibuang,,tisu bru diambil...
adakah anda tahu btapa sakitnya bila dipinggirkan oleh seseorang sahabat...
ia  lebih sakit dri ditinggalkan sowg kekasih..
RENUNG2 KN EK!!!



4 my beloved fwen...KAWAN SELAMANYE!!!
wlau punye pakwe,,
smart + ensem ,,kwn ttp pling setia..
wlau punye makwe
cantekk + comey,,kwn ttp pling penting..
wlau punye harta,,
kwn ttp agy berharga..
wlau punye pangkat tinggi,,
kwn ttp Toplevel....
ingat 2...hehe



dlm dunia ni,,Allah dah bgy kyte nye jodoh,,
bio r kyte kata syg cm ne sekalipon klu dh bkn jodoh kyte,,
tetap bkn gak,,walau pon kyte x prnh bercinta dgn seseorang 2 tpy Allah kata 2 jodoh kyte,,
tetap la 2 jodoh kyte,,
percaya la,,,
kyte kne redha dan berusaha je la ye,,
Allah 2 Maha Adil dan Maha Mengetahui.....



Jgn ucpkn SYG jika bnr2 tidak peduli...
Jgn ucpkn RINDU jika bnr2 tiada..
Jgn SENTUH hdup seseorang jika berniat nk main2 kn nye..
Jgn ucpkn I LOVE U jika itu satu pembohongan..
perkara yg plng kejam kyte lakukan ialah membuat seseorang itu jth aty kt kyte,,
sedangkan kyte x berniat langsung nk menerimanya disaat dy bnr2 jth aty pd kyte...
so,,lu pikir r sendiri,,hehehe
~lalalalala~




kadang2 kyte x sdr,,
owg yg kyte x peduli,,
syg gler kt kyte..

kdg2 kyte x sdr,,
kyte terlampau syg kt dy,,
sdgkan dy selalu skt kn aty kyte..

dan kyte x prnh sedar,,
kyte bkn nye sempurna,,
tok dptkan org yg sgt2 sempurna dlm hdup kyte...

dan kyte bkn spe2,,
utk wt owg mnyayangi kyte,,
mcm kyte syg kt dy..

sbb kyte,,
hanya manusia biasa!!!!



x perlu mncri teman secantik balqis,,
andai diri x sehebat sulaiman,,
mengapa mengharapkan setampan yusuf,,
jika ksh x setulus zulaikha,,
x perlu mengharapkan teman seteguh ibrahim,,
andai diri x sekuat hajar dan mengapa di dambakan teman hidup bak siti khadijah kalau diri x sesempurna Rasullulah...
bimbinglah dirinya dan terima lah kekurangan ni sbgi keunikan,,
crilah kebaikan pd drinya,,
bersyukur kerana di pertemukan dgnnya dan berdoalah dy milikmu...
INSYAALLAH,,AMIN!!!

19 April 2011

astaghfirullah.....



keikhlasan.....

Ikhlas menjadi diri sendiri agar hidup penuh ketenangan dan keamanan...Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun...Bila-bila masa ia akan pecah...Kegagalan lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan...

Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari dengan banyak dengan riak...Tidak ada insan suci tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan yg berdosayg tidak mempunyai masa depan...Kata-kata yg lembut dpt melembutkan hati yg lebih keras dari batu..Tetapi kata-kata yg kasar dapat mengasarkan hati yg lunak seperti sutera...Lidah yg panjangnya 3 inci boleh membunuh manusia yg tingginya 6 kaki..

Agama tidak pernah mengecewakan manusia..Tetapi manusia yg selalu mengecewakan agama..Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya...Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya...Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya...

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yg hitam di malam yg amat kelam....Ianya wujud tapi amat sukar dilihat..Hiduo memerlukan pengorbanan...Pengorbanan memerlukan perjuangan...perjuangan memerlukan ketabahan..Ketabahan memerlukan keyakinan...Keyakinan pula menentukan kejayaan...Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan...

Seseorang yg bijak melahirkan kata-kata selalunya disanjung sehingga kosong...



18 April 2011

hey LADIES

jommmm,,kita layannn lagu rossa neyh,,,syokk gk,,,~lalalala~


sudah kubilang jangan terlalu yakin
mulut lelaki banyak tak jujur
bila sakit hati wanita bisanya nangis

sudah ku bilang jangan terlalu cinta
kalau patah hati siapa mau nolong
seperti langit dan matahari tak bersatu lagi

hey ladies jangan mau di bilang lemah
kita juga bisa menipu dan menduakan
bila wanita sudah beraksi dunia hancur

hey ladies sekarang cinta pakai otak
jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu
bila dia merayumu ingat semuanya bohong

memanglah tak semua laki-laki busuk
namun ladies tetaplah harus waspada
semogalah kita semua akhirnya
mendapatkan cinta yg tulus

suda kubilang jgn terlalu yakin
mulut lelaki byk juga x jujur
bila sakit hati wanita bisanya nangis....


17 April 2011

Janganlah bersedih...Jadilah orang paling bahagia!!!!

SELALU BERSYUKUR
Lihat keliling anda...Anda ada family yg menyayangi anda??fwen2 yg setia??bersyukurlah dengan apa yg anda ada...ada lagi di luar sana lebih menderita dari anda...



JANGAN SUKA BERFIKIR YANG BUKAN-BUKAN
Daripada anda terus menerus berfikir tentang sesuatu yg x pasti lagi baik anda berzikir atau membaca al-quran..dapat juga pahala!!!







LUPAKAN BENDA YANG DAH BERLAKU
Past is past...sukar mana pun anda melupakan masa lampau anda...anda harus melakukan sesuatu untuk melupakannya...maafkan diri anda atau sesiapa yg pernah menyakitkan hati anda..
LIFE MUST GO ON!!!





MENDENGAR LAGU
Pasang lagu favourite anda kuat-kuat & ikut nyanyi bersama..selagi jiran sblh x mncul dpn pintu rumah anda,,anda nyanyilah sepuas hati anda!!!




TONTON CERITA YG KELAKAR
Kalau ase membazir duit,tanya kwn2 anda jika ada koleksi cerita2 yg kelakar...make sure cerita yg betul2 kelakar ok???takut nanti end-up anda lagi sdey pulak....hehe






HUBUNGI TEMAN
Jangan lah layan perasaan sedih sorang2...call teman baik anda share masalah anda..tapi tengok2 lah jam,,elakkan dri kcau dia pkl 2 0r 3 pagi..tkot2 kne mrh plak nnti!!


PERGILAH BERCUTI
Kalau ada duit lebih g lorhh holiday kt oversea ke,,wah!!!hahaha,,g relax2 kn otak yg tgh serabut 2,,haha





BELA BINATANG
Kalau anda sedang melepak-lepak kt kdai mamak,,anda didatangi seekor kucing yg kelaparan,,apa salahnya bwk balik,,mndi kan dia,,bela sampai gebu..kalau bosan2,,boleh la ajak kucing itu bercakap..haha




BUAT PERKARA YG ANDA SUKA
4 me shopping lorhhh...dpt beli sehelai bju pon x pe lorhh,,sekali sekala,,bagilah diri kita hadiah...




kadang-kadang Allah sembunyikan matahari,,turunkan hujan..lalu kita berasa sedih & tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari...Rupa-rupanya Allah hadiahkan kita pelangi...



seteruk mana pun prob kita,,kita kne selau bersyukur dgn apa yg kita ada...mybe kita prnh berada di atas & akibat kita terlalu selesa berada di atas,,kita terlupa untuk bersyukur...ketika itu,,kita sedikit pun tidak memandang ke bwh..maka bila takdirkan kita jatuh,,kita terasa sgt ssh untuk bangun...tapi kita mesti sentiasa ingta bahawa setiap ujian yg kita tempuh adalah bukti Allah syg kn kita...dia x mahu kita terus leka...lalu Allah berikan kita sedikit pengajaran...apa yg Allah bri pd kita,,Dia boleh menariknya semula dri kita...

Maka,,
bila kita berada di bawah,,janganlah kita terlalu kecewa..berusahalah untuk bangun kembali..
mungkin sukar,,tapi sentiasa lah berfikiran positif n selalu berdoa kpd Allah agar urusan kita dipermudahkan..InsyaAllah ,,, Allah akn mendengar rintihan hamba-Nya......












Allah Maha Mengetahui....

Jika kau merasa lelah dan tidak berdaya dri usaha yg sepertinya sia2,,Allah s.w.t tahu betapa keras engkau sudah berusaha...

Ketika kau sudah menagis sekian lama dan hatimu mesih terasa pedih,,Allah s.w.t sudah menghitung air matamu...

Jika kau fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu saja,,Allah s.w.t sedang menunggu bersama denganmu...

Ketika kau merasa sendirian dan teman2 terlalu sibuk untuk menelefon,,Allah s.w.t selalu berada disampingmu...

Ketika kau fikir bahawa kau sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi,,Allah s.w.t punya jawapannya..

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan merasa tertekan,,Allah s.w.t telah memberkatimu...

Jika tiba2 kau dapat melihat jejak2 harapan,,Allah s.w.t sedang berbisik padamu...

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur,,
Allah s.w.t telah memberkatimu..

Ketika sesuatu yg indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban,,Allah s.w.t telah tersenyum padamu....

Ketika kau memiliki untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi,,Allah s.w.t sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu...

Ingat bahawa dimanapun kau atau kemanapun kau menghadap,,ALLAH S.W.T TAHU......


Tabahkan hatiku Ya Allah!!!!

........hidup umpama suatu percaturan yg harus dihadapi oleh setiap manusia...manusia akan lebih semangat dan ceria dalam hidup jika ''jiwa nya'' hidup...andai manusia sudah mati jiwanya,umpama dia ''bangkai hidup''...

maafkan aku Ya Allah...
aku tidak mahu KALAH dalam percaturan hidup ini...tabahkan diriku ini...walau sebanyak mana dugaaan yg menimpaku...aku tahu Engkau masih sayangkan diriku ini...akan ttpi masih banyak nikmat yg msih dpt kukecapi...nikmat iman dan keyakinan padaMu....

aku bru di uji dgn sedikit ujian dariMu
tapi aku sudah mengalah sebelum sempat berbuat apa-apa
YA ALLAH tabahkan hatiku dan kuatkan lah imanku.....

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat
kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
kau berikanlah aku dengan kekuatan mental dan fizikal
kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
kau peliharalah lidah dari kata-kata nista
kau kuatlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan...

Ya Allah
kau yg Maha Mengetahui apa yg terbaik untukku
kau juga yg Maha Mengampuni segala kesilapan ku
sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
bimbinglah aku ke jln yg Engkau redhai
kau hukumlah aku didunia tetapi bkn diakhiratMu
sekiranya aku ingkar dan derhaka
berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu...

Ya Allah
kuatkan hati dan semangatku
tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
jadikanlah aku muslimah yg disenangi
bukankanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
bimbinglah aku menjadi Muslimah yg Solehah...

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
kerana aku pasrah dengan dugaanMu
kerana aku sedar hinanya aku
kerana aku insan lemah yg kerap keliru
kerana aku leka dgn keindahan duniamu
kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu...

Ya Allah Ya Tuhanku......
aku hanya ingin menjadi seorang insan yg dirahmati
insan yg dikasihi
insan yg solehah
insan yg sentiasa dihati

Amin,,amin Ya Rabbal Allamin......



kalau kita suka kt seseorang...perlu ke kita berterus terang..????

HAHA macam jiwang un tpi juz nk share je,,bkn my experience ek but owg yg lebih senior,,haha...


''kalau kita dah mula suka kat seseorang..perlu ke kita terus terang??kalau anda,,apa jawapan anda..??nak terus terang ke tidak??hahaha....lu pikir r sendiri..ada sesetengah org brni tok berterus terang...''hey awak..saya suka awak''..ps 2 nah amek ko kne tampar kat dahi,,haha,,x besh langsung kan confess cre 2..x  rmntik,,lagipon kita berterus terang mcm 2..kita x taw sama ada org 2 btol suka kat kita atau tidak,,x psl2,,jdi bertepuk sebelah tangan plak nnti ek...


tambah-tambah apabila jatuh hati kat kwn sendiri....fuyooo,,gler kentang,,haha...padahal dlu x bajet pon nk jth aty,,tpi nk wt cm ne perasaan datang tanpa disedari..normal r 2 un,,haha...seseorang itu perlu ada kejujuran dan masa yg sesuai...jgn lam keadaan yg gopoh gapah...tentang perasaan neyh sesuatu yg sensitif un,,kalau silap ckp bole trus kne reject,,,hahaha...


kalau memilih tok tidak berterus terang,,kalau kita suka kt seseorang...cukup lorh sekadar kita mengambil berat..wt baik..sentiasa memahami seseorang itu...kita try bljar tok cares automatik chemistry in relationship,,jdi sebaiknya kita rilex je...soal melepas ke or lambat tok bertindak berterus terang itu adalah yg terakhir..jgn terase diri 2 stress atau frust lak...yg pntg kita dh letakkan kepercayaan kat seseorang 2..yg selebihnya terpulangkan lorhh ek..soal jdoh dan pertemuan adalah ditangan tuhan,,kita sbgai manusia hanya merancang....
''kena ingat bunga bukan sekuntum dan kumbang bukan seekor''...


ramai lagi yang lebih baik menanti anda dihadapan..yang pntg bersikap positif,,bila kita fikir benda yg baik-baik,,maka hasilnya akan baik...Tapi kalau hasilnya tidak seperti yg kita harapkan,,itulah yg terbaik untuk kita ketika itu...Yang penting,,adalah niat kita..Kalau niat kita baik,,maka akan jadi baik...InsyaAllah,,amin....






16 April 2011

P L A Y B O Y ?????

owh,, P L A Y B O Y???

taw un ap mean P L A Y B O Y a.k.a buaya darat,,haha,,mybe cm kasar cket un lau pgil buaya darat n x besh r bunyi nyer,,hahaaha,,so pgl playboy je sng ek....Playboy neyh mean boy yg ske mempermainkan perasaan girl,,lalalala,,ciannye girl 2 ek,,haishhh...girlfriend lbeyh dri sowg r sj jew nk men2 un perasaan gurl...

playboy neyh un bse nyer ayat mang power,,mencairkan gurl2 neyh...ayat romantik dan bombastik mmg the besh word r 4 playboy2 neyh..np ek rmi laky r ensem playboy???mybe x sume,,but ad r half dri yg ensem uh playboy???4 what playboy ni....ish3...

playboy neyh bse nye rmi gurl,,ske bersosial ngn lain-lain gurl,,bertukar-tukar like tkr bju,,hehehehe...then,,salu mnabur jnji,,promise neyh,,promise 2,,bse lorhh un....ayat yg kre glamor r ''ok,I jnji lps ni i takkan buat lagi...''OMG,,plez r...ayat manis ma..then,,byk no fon,,t sng nk contact ngn laen2 gurl ek...sng mesra ngn gurl2 walaupon x knl...2 boy yg nsem2 uh bersyukur r dgn ap yg ALLAH bgy n x bek lorhh wt gurl g 2 ek..x yah lorhh bjet HOT n market cgt ek...ok2,,read lorhh ye!!



Berkorban Demi CINTA???

OMG,,lawak lak dgr un,,haishhhh!!!xpe lorhh,,mao share je neyh..

Apabila manusia gagal mencintai Tuhannya,,maka cinta sejati tidak akan ditemuinya...

Orang yg terlalu byk berjanji semasa bercinta adalah orang yg keliru dengan perasaannya sendiri....

Cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran dan bukannya pengorbanan membuta tuli..Mereka yg sanggup berkorban demi cinta adalah orang yg tidak pernah memahami erti cinta sebenar..

Kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab CINTA ITU BUTA tetapi disebabkan mereka yg selalu mempermainkan cinta...

Cinta adalah anugerah Tuhan,,mereka yg menerima dan mengalaminya tidak pernah menyedari bahawa dia telah jatuh cinta kepada seseorang.....


Perlu ke PURA-PURA???

SAHABAT


Aduh neyh lagi parah kalau sahabat sendiri suka berpura-pura...depan kyte baik gilerrrr...belakang kyte ngutuk tak sudah...banyak dh tengok manusia mcm ni..pura-pura baik...ade kew manusia pura-pura jht??xde kot ek..pura-pura baik ad lorhh un..kadang2 tu mmg baik..depan kyte jage hati kyte la kata kan....syg kyte la kata nye..tpy kt fb type status yg macam-macam...kecewa laaa..redha laa...tu lagi bahaye...teguran secara halus..sgt2 la menyiat hati ini...kan senang kalau jujur je apa salahnya..kunci utama keutuhan persahabatan kejujuran..walau kadangkala kejujuran menyakitkan hati namun kesannya tak la seteruk mana pon......




KEKASIH


kekasih sendiri pura2???haaaa,,sian btol spe yg jdi kekasih org mcm ni...mengikut pengalaman org senior lorhh..selalu nya paling hebat pura-pura ni time2 ngorat la..time2 neyh la berlagak baik nk mampos,,,hahaha..bila dh dpt,,mule r naik hantu,,sume perangai nak tunjuk..malang betul nasib ek,,tapi kalo da syg trime je la un..kalo dlm perhubungan kekalkan sifat pura-pura ni hancur r beb..depan kita pura2 setia belakang kyte simpan spare...setialah pada kekasih anda kalo korang betul2 sayang..jangan men2 kan orang coz nanti satu hari nanti korang lak kne men kan....so be careful k...jgn men2 owg ye!!!so fikir2 kn ek..


15 April 2011

Kenapa ada manusia yang suka BERDENDAM???

nape erk???serius r x taw npe ad manusia yg suka berdendam ni...setiap org prnh wt slh setiap org prnh wt silap..besar atau kecil ke nk maafkan kesalahan  kslhn or lain??dalam islam perbuatan dendam mmg dikutuk kot...so knape msih ada manusia suka berdendam beb??


kenapa orang suka berdendam??
apa yang kau dapat dengan berdendam?
keburukan semata-mata!!
aku cukup benci..
lebih-lebih lagi orang yg konon sempurna!!
berpura-pura mengaku yg kau mudah memaafkan...
tapi hakikatnya,,
kau menyimpan dendam kesumat yg maha hebat!
hai engkau,,sedarlah...
kau tetap seorang manusia!!
fitrah  seorang manusia tu tidak sempurna..
kita berhak marah,,
kita berhak menangis,,
kita berhak ketawa,,,
kau kena ingat tu!!
semua tu fitrah manusia...
tak slh kau mengekspresikan apa yg kau rasa..
kenapa kau nak berpura-pura baik??
berlagak tak ada apa yang berlaku??
menguntum senyum terpaksa?
padahal dalam hati penuh dendam!!
aku penat la dengan kau,,
apa salahnya,,
kau bertemu bertentang mata..
berbincang apa yg tak kena..
bukan semua simpan dlm lubuk dada!!!
engkau,,berhentilah berpura!!
dendam kau tu tak boleh bawa kemana
kau tetap perlu selesaikan semuanya..
tak salah kan kalau hadapi sahaja masalah tu,,
dan terus selesaikannya..
tak perlu berdendam selamanya,,
wahai seorang engkau,,
berubahlah!!!









14 April 2011

must read!!!!hehe

mari bce sme x cam kowg,,hahaha....tettttttttttttt!!!

ANAK SULUNG

  • bersikap pelindung
  • suka bertolak ansur
  • ego
  • sering berjaya dlm hidup
  • pndi mengambil hati org tua
  • nilai tanggungjawab yg tinggi...

ANAK TENGAH

  • lebih berdikari berbanding dgn si sulung
  • lebih percaya dgn keyakinan sendiri
  • suka mencuri perhatian dgn cara tersendiri
  • sering merasakan diri mereka terpinggir
  • terlalu mengalah

ANAK BONGSU

  • happy go lucky
  • yakin diri
  • manja
  • berkeinginan dan bercita-cita tinggi
  • sukar membuat keputusan sendiri


 ANAK TUNGGAL
  • sering merasakan diri mereka kesunyian
  • lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yg dihajati tercapai
  • lebih bijak bergaul
  • lebih cpt matang
  • terlalu rapat dgn ibu bapa
  • sukar nk bertolak ansur dgn org lain



13 April 2011

motivations of life......

The most difficult person to FACE in life is yourself..

A GRATEFUL heart is the cure for loneliness..

Do not judge the FUTURE by the past..

Never stop reaching for the GOAL in front..

Hold on to your BELIEF,then you will overcome difficulties..

TRAVIALITIES can accumulate to an important episode..

Kind DEEDS can bring good returns..

DREAM is our motivation in life..

WISDOM is to understand thet the world is ever-changing..

SINCERITY is a natural spring of water..

Danger brings us TRUE friends..

SMILE is the first step of a new spirit..

Everyday is a new day...



12 April 2011

manusia!!!

Manusia...
sifatnya leka dan alpa,,
atas nikmat dan rahmat-Nya,,
atas ihsan dan ksih sayang-Nya,,
atas kekayaan dan kebesaran-Nya..

Manusia...
kau berbangga-bangga dgn maksiat,,
bermegah-megah dgn dunia penuh nikmat,,
hatinya penuh dendam kesumat,,
maksiat dibuat terasa lazat,,
seolah-olah tiadanya kiamat,,

Lupakah kau??
Sedarkah kau??

Umurmu semakin meniti,,
kuburmu sedang menanti,,
hartamu tidak bererti,,
amalmu tiada pengganti,,
hidupmu lawannya mati...

Manusia..
sementara ada kesempatan,,
pohonlah keampunan,,
bertaubatlah atas perbuatan,,
moga mudah-mudahan,,
tidak terjerumus ke lembah syaitan,,
tidak mudah termakan hasutan,,
bertindaklah atas kewarasan,,
moga-moga terpelihara iman.....



11 April 2011

GAGAL

kegagalan bkn lah bererti anda seorang yg gagal...ia hanyalah bererti anda masih belum berjaya lagi..kegagalan bukanlah bererti anda tidak mencapai apa-apa..ia sbnr nya bererti anda sudah mempelajari sesuatu...kegagalan bkn lah bererti anda seorang yg bodoh kerana mencuba.,,ia bererti anda berani,,bersemangat waja n berbanggalah dgn diri anda..Kegagalan bkn lah bermakna anda tidak akan berjaya...ia hanyalah bermakna anda memerlukan sedikit masa lagi..kegagalan bkn lah bermakna anda kecundang..ia bermakna anda berpeluang untuk bermula semula...mencuba sesuatu yg baru...kegagalan bkn lah bermakna Tuhan telah meninggalkan anda...ia hanya lah bermakna dia mempunyai rancangan yg lebih baik lagi...jadi benarlah kegagalan itu tidak pernah muktamad.....






10 April 2011

mood: ~bowink+sad~

today cgt lorhhh bowink,,x taw nk wt pe dh ni..on9 je r chat2 ngn fwen,,,fuhhh cgt lorhh bowink today!!!!no no no...arghhhh...layan youtube lagu justin bibir ngn bruno mar,,hahahahaha,,,syok juga ek!!!sdey nye my smngt xde neyh,,sunyi gk dy xde,,haha...wndu lorhh sme dy,,wawawawa...sdey3+wndu+bowink cm2 r agy ni...lalalala..cgt lorhh x btol today....ap mau bikin ni,,,cgt2 lorhh mereng+pening2..haha,,lalalalalala...bowink!!sad,,wow,,cgt la x btol my mood,,don't why...wht happen ni,,arghh!!mao nangis meyh..haha,lwak3..sungguh x btol!!!blink,,blink....waaaaaaaaaaaa



4 April 2011

ABPBH???

my hero mng ma..hahaha,,shaheizy mng,,congrate2!!!hahaha,,syok ye pat kete lgy uh,,t nk pnjm k,,bajet je ek...hehehehe..alamak,,zizan mng 1 je lorhhh,,never mind mng gk ek 1 award,,thn dpn undi kamooo ye zizan...go zizan go..hehehe,,,yuna??mng..yessssss...yuna comey,,like ur style,,trendy n simple but nice!!!like3...congrate 4 all yg mng ek...muahhhhhhhhhhhhhhhhhhh,,hehe




2 April 2011

mood:bowink+eppy

cgt r bowink ary neyh,,mao wt ap ea...hehehe..dgr lagu cgt besh lorh layannnnnnnnnnnnnnnn aq jiwang2 meyh manyak lawak,,suda bowink cgt!!!!haiyooo,,mao bikin ap ya...bkk fb pon manyak bowink meyh men game,ummm...bosan...help me any idea tok ilang un bowink neyh...hehe,,umm????bowink2 pon tpy aty manyak sng,,thengs 4 owg2 yg wt aty sy eppy,,hehehe..suda lpe cte sdey2..cgt epy lorhh,,thengs a lot ma...tq juga 4 all yg tmn sy,,slalu msj n tmn borak2 yg setia...syg kamooo sume,,muahhhhhhh...hehe...mao bikin ap??tgk tv lorh,,ad bola jap agy...liverpool men...n n9 vs terengganu,,chaiyuk3,...4 liverpool,,mng ye suarez yg comey...4 n9,,men tol2 mng meyh klh kn terengganu 2,,,,welcome 4 new coach n9 azraai khor......



29 Mac 2011

5 CARA PILIH SAHABAT

PERTAMA,,pilihlah shbt yg suka melindungi sahabatnya,,dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah,,dia suka mencukupi keperluan...

KEDUA,,pilihlah seorang shbt yg apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu,,dia suka menerima dengan rasa terharu,,jikalau ia melihat kebaikan yg ada pada dirimu,,dia suka menghitung-hitungkan(menyebutnya)..

KETIGA,,pilihlah seorang shbt yg apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu,,ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sgt berguna,,dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya..

KEEMPAT,,pilihlah shbt yg jikalau engkau meminta sesuatu drpdnya,pasti ia memberi,jikalau engkau diam,dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yg menimpa dirimu,,dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu...

KELIMA,,shbt yg jikalau engkau berkata,,ia suka mmbnrkan ucapan dan bkn selalu mempercayai saja..Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yg berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya,dia suka mengalah untuk kepentinganmu..

Dalam memilih shbt kita hendaklah memilih shbt yg baik agar segala matlamat dan hasrat untuk memperjuangkan Islam dpt dilaksanakan bersama-sama shbt yg mulia...






MANISNYA BUAH SABAR

Kemungkinan besar manusia mendapat kelebihan kurnia dan kebesaran ALLAH TAALA dari ujian kepahitan yg menimpanya,,yang tidak dia perolehi dengan puasa dan solat..

Lumrah kehidupan manusia adakalanya di atas,,adakalanya di bawah...Hidup tanpa cabaran ibarat masakan tanpa garam..serba kekurangan...Manusia seringkali menyangka bahawasanya ujian keperitan yg menimpa diri mereka adalah bala dan bencana,,padahal tidak semuanya begitu...Ujian2 sebegini boleh menjadi sebahagian ibadah kita pada ALLAH TAALA..Bagaiman???SABAR!!!

Menurut seorang guru,,dlm sebuah kitab karangan Iman Al Ghazali,,ada dinyatakan:Apabila seorang hamba ALLAH itu kurang dr segi amal ibadahnya (solat,,puasa dan sebagainya),,maka ALLAH TAALA akan menaikkan darjatnya dengan ujian kepahitan..Jika dia berjaya,,InsyaALLAH layaklah dia mendapat ketinggian darjat disisi NYA,,jika sebaliknya,,maka rugilah..

Apabila hati redha dan tabah menghadapi segala dugaan yg ditimpakan ke atas diri,,InsyaALLAH akan ada baginya `hadiah' yg tidak pernah terlintas di hati untuk memperolehnya..`Hadiah' teristimewa dari Yang Maha Pencipta...Subhanaallah!!!

Semoga ujian kepahitan yang menimpa diri dapat mendidik hati betapa sayangnya ALLAH TAALA pada hamba2 hinggakan dia memberi peluang2 lain supaya hamba2 nya itu memperoleh pahala dan dinaikkan tingkat darjah di akhirat kelak...

''Sesungguhnya ALLAH TAALA tidak sekali2 menganiaya seseorang sekalipun sebesar zarah...Dan tidak pula (amal yg sebesar zarah)itu amal kebajikan,,nescaya akan menggandakannya.''
(An Nisa:40)

Jangan Mengalahkan Diri Bertemu Orang Yang Salah

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.....

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH....


Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA..

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan..


Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya..

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA...

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA  YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH...

Memang Tuhan sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL....




28 Mac 2011

jangan mencari terlalu sempurna

buat pedoman bersama


jika kamu memancing ikan...setelah ikan itu terlekat di mata kail,,hendaklah kamu mengambil ikan itu...janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dlm air begitu saja..karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup....


begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...setelah dia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya..janganlah sesekali kamu meninggalkanny begitu saja...kerana dia akan TERLUKA oleh kerana kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatimu....


jika kamu menadah air biarlah berpada,,jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh..cukuplah sekadar keperluan...apabila sekali ia retak..
tentu sukar untuk kamu menambalnya semua..akhirnya ia dibuang...sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi...


begitu juga jika kamu memiliki seseorang,,TERIMALAH seadanya..janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa...anggaplah dia manusia biasa..apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya...akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya..sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya...


jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...yang kamu pasti baik untuk dirimu..mengenyangkan..berkhasiat..menagapa kamu berlengah,,cuba mencari makanan yang lain...terlalu ingin mengejar kelazatan...kelak,,nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya..kamu akan menyesal..


begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu..MENYAYANGIMU...MENGASIHIMU..mengapa kamu berlengah,,cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..terlalu mengejar kesempurnaan...kelak,,kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain...kamu juga akan MENYESAL....








25 Mac 2011

BREAK!!ap nk wt???haha

bkn mau jiwang meyhh,,juz advice k!!!


ramai owg taw apa mksud break or clash dlm rltnshp...ada dikalangan anda yg prnh clash dan x thu ap yg dilakukan pd ketika itu...sume dirasakan seakan hdup x bermakna..berjurai-jurai air mata dikeluarkan dan pelbagai memori indah saat-saat anda bersama dgn psngn anda hdir satu per satu dlm minda pd wktu itu..tetapi sume nye x gne lagi dy bkn lgi psngn anda...

BANYAKKAN BERDOA DAN BERSABAR

kalau anda menceritakan masalah anda kpd rkn-rkn anda mengenai hal ini,,mereka pon akn b'buat sedemikian..anda prlu bersabar..mybe si dia bkn jdoh anda,,,mybe ada seorang yg lbih bek dan lbih sesuai utk mnjdi teman hdup anda..sabar n nntikannya...


MAKAN COKLAT

mengikut kajian n artikel,,coklat dpt menenangkan seseorang..jadi tok menenangkan diri,,mkn lah coklat or aiscream...aiscream jga dpt menenangkan diri yg sdg bercelaru..

LUAHKAN KEPADA KAWAN RAPAT

kongsi masalah dgn kwn rpt..cerita masalah tersebut pd dy n luahkan segala-segalanya...ini dpt mengurangkan rsa tertekan dan selain drpd itu,,ia dpt m'berikan peluang tok kwn rpt anda tok mmbrikan pndpt n kata2 nasihat...


BERHIBUR

wt lah sesuatu yg dpt menghiburkan aty anda..menyanyi,,men game ke,,tgk wyang dgn kwn2..apabila anda berhibur,,anda rsa eppy n terlupa sbntar akn mslh anda itu....


TIDUR

klu ssh cgt,,btter tdow..dlm nangis teresak2 itu,,anda akn pnt n akhrnya tdow..apabila terjga dri tdow anda brasa segar n pemikiran anda lbih t'buka untuk menerima apa yg berlaku...InsyaAllah!!!!

23 Mac 2011

mood: eppy

thank you...alhamdullilah!!!!Ya Allah trima ksih,,aq cgt bersyukur dgn ap yg Engkau berikan,,alhamdulillah,,thengs 4 my parents tq so much mak n ayh..luv u,,muahhhh...thengs 4 my brother n sister always support me,,tq yep...tq 4 my family n syg kamo sume...4 all my fwen,,tq n wish u luck in ur life..chaiyuk3...tq so much 4 all...................muahhhhhh3...next step,,universiti or college...wt course???haha,,hope dpt course yg diingin-inginkan...amin.,,don't forget alwayz pray to GOD..insyaallah!!!!never give up..u get what u give...so,,life is go on,,move3!!!chaiyuk3 4 the next way...




21 Mac 2011

kenapa perempuan masih single???

PARAS RUPA


mmg x dinafikan prs rpa mmg perkara yg imprnt..most of laky akn melihat prs rpa terlebih dahulu...sekiranya perempuan itu mmpnyai prs rpa yg menawan n menarik,,takkan xde laky yg terpikat???jgn sesekali anda merasakan anda x cntik,,sume owg cntik...sume ad kelebihan n kekurangan...ingat!!setiap kita adalah unik....
penampilan diri


PENAMPILAN DIRI


even prs rpa mnjadi point utama bgi seseorang lelaki,,penampilan diri prnan yg sgt pting..sekiranya anda mmpnyai prs rpa yg mnarik tetapi pakaian yg selekeh,,pakai bju mcm sekadar ada je,,siapalah yg akn tertarik untuk berkenalan lbih rpt ngn awk...jaga penampilan diri dgn memakai pakaian yg bersesuaian mengikut keadaan n suasana...tunjukkan yg awak ini feminin...




TUTUR KATA DAN ADAB SOPAN


ni lagy 1 point nye,,perempuan timur sgt t'knl dgn adab sopan n bahasanya...tetapi ada jga yg tk sebegini,,ada perempuan yg men ckp lepas sja seperti lelaki pula agk nya...mana lelaki yg x terkejut kalau perempuan ckp perkara2 yg x sepatutnya..sudah tentu menurun shm perempuan..lagipun,,kn mnis n ayu kalau perempuan mnjga kata n tutur kata nya..mesti ada yg t'pikat nnty!!!




TIDAK YAKIN PADA DIRI SENDIRI


perempuan yg msih single skunk ini selalu nya mereka x ykin pda diri sendiri..mereka meresakan mereka tidak layak untuk laleki itu...mereka fkir tiada spe yg nk kn mereka..siapa kata??setiap seorang tlh dijadikan berpasang-pasangan...cuma lmbt or cpt je..yg pntg kena ykin diri..bsr mna pon bdn pompuan itu,,tidak bermaksud dy x kn berkahwin...yakinlah pda dri sendiri kerana anda merupakan seorang yg hbat...


SERIK BERKAPEL


mybe pengalaman silam menyebabkan perempuan serik tok bercinta...serik tok mmpnyai berpasangan di usia sekarang ini..mmg x dinafikan,,pengalaman pts cnta merupakan pengalaman yg memedihkan..tiada siapa yg berasa gembira bila dia ditinggalkan oleh kekasih yg di sygi...untuk itu,,anda perlu mengumpul semula semangat anda...jgn ingt,,anda tlh pts cnta bermakna tiada ary esok untuk anda..pupuk semangat dan kekuatan motivasi diri anda....


semoga anda dpt seorang jejaka yg dpt menyayangi dan menjaga anda sehingga ke hujung hayat!!!!amin...

23 march???2moro

23 MARCH!!!Ya ALLAH,kau berikan lah kami result yg terbaik pd 23 march 2011...sesungguhnya Engkau Maha Pemurah lgi Maha Mengetahui...setidak-tidak nya kau berikanlah kami lulus Ya ALLAH dan jgn lah kau berikan kegagalan kpd kami...jauhkan lah kami dri repeat sebarang subjek Ya ALLAH...AMIN,AMIN...tkot nye,,nervous,,ary yg sgt menakutkan,,umm!!!gembira???eppy???sedih???or sebaliknya???wow!!!















21 Februari 2011

~my comey~


kawe syg glew2 kt m,,hehe..m cgt bermakna in my life..cgt comel,,cute,,miut,,pndai,,mkn yg byk,,hahahaha,,i2 lah bout my comey...nk taw????



comey x??
hahaha


cgt comey kn my momot,,nme dy momot!!!!hahahahahahahahah

momot,,luv cgt2,,muahhhhhh





nme dy ryan,,tpi dy dh passed away 6 JAN 2011,,thursday!!so sad meyhhh...
ryann,,missed muahhh..
luv ryan cyg...


cyg my comey sume,,hehehe,
muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

20 Februari 2011

bored!!!

bowink nye nk wt pe erk,,any idea???hahaha...umm,,plezzzzzzzzzz help me ap nk wt ea..haha,,mari2 kita pk mau wt apa ya??tgh2 bowink g neyh pat 1 idea yg agk interesting 2 do,,but what??


taw x ap neyh??
haha


something r 4 letak kt nset kew,,or bag or mne2 yg nk gntng..haha,,cmne nice x???haha!!begitu r hsil yg pat wt wit my bro n my sis,,hahaha,,agk2 comey r g 2!!design sume sndri,,amacam ok??haha,,so,dpt gk wt something yg bleyh bgi fwen as present besday or anything r un..time is gold,,so kne wt bnde2 yg berfaedah erk..hehe

senyum??smile??

  • senyum itu sedekah
  • senyum itu awet muda
  • senyum itu pengikat sahabat
  • senyum itu pelaris jualan
  • senyum itu pemanis wajah
  • senyum itu penambah kasih
  • senyum itu membawa kebaikan
  • senyum itu penambah kasih

senyum juga perlu dimasukkan roh ikhlas,senyum ikhlas adalah senyum kerana Allah,senyum kerana menyahut perintah Allah dan Rasul.Orang Islam disuruh senyum dan dilarang sombong dan sombong diri...senyum biarlah pada tempatnya!!




senyum
terlebih suda!!!

Respect your BFF!!!

Friendship Do's


  • respect each other
  • menerima perbezaan dan pendapat
  • saling menyokong sesama sendiri
  • saling menjaga hati dan perasaan sesama sendiri
  • mendengar
  • menunaikan janji
  • berkongsi dan cuba menyelesaikan masalah
  • terbuka untk bersahabat dgn org bru
  • laugh and have fun together
  • mempercayai sesama sendiri
  • berkongsi kejayaan
  • sentiasa punya masa bersama
  • put effort into the friendship
  • jadilah seorang sahabat yg bek setiap ary



Friendship Don't


  • gosip
  • sentiasa bersaing
  • cancel plans
  • judge according to looks
  • cemburu
  • suka membuat fitnah
  • bercakap negatif
  • tiada bertolak ansur
  • mempunyai niat buruk di sebalik persahabatan


bff

 bff forever

Mencari Cinta Sejati??haha,,bkn jiwang juz nk kongsi je,,hehe!!!

Opppsss bkn mahu berkongsi cerita sendiri,,tpi mahu share email yg di terima...

Pada suatu hari,seorang murid bertanya pada gurunya.Ketika itu guru tersebut mengajar tentang
kasih-sayang..

PELAJAR : Macam mana kita nak pilih orang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang??Macam mana supaya kasih-sayang itu berkekalan??

 CIKGU : Kamu ikut apa yang saya suruh.Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput yang depanmu.Pilih yg pling cantik tanpa menoleh ke belakang walau sekali.Pilih rumput yg pling cantik dan bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun di tangannya.

CIKGU : Kenapa tiada rumput yg dipilih??

PELAJAR : Tadi masa berjalan,saya menceri rumput yg pling CANTIK.Memang ada bnyk yg CANTIK,tapi cikgu kata pilih yg pling CANTIK.Maka saya terus berjalan ke depan mencari rumput yg pling CANTIK tanpa menoleh ke belakang lahi.Tapi sampai di penghujung,saya tidak jumpa rumput yg pling CANTIK.

Mungkin ada di belakang tadi rumput yg pling cantik tapi cikgu kata saya tidak boleh menoleh ke belakang semula,maka tiadalah rumput yg saya petik.

CIKGU : Itulah jawapannya.Kalau kita telah berjumpa dgn org yg kita sayang,janganlah kita mencari yang lebih baik dari itu.Kita patut hargai orang yg ada di depan kita dengan sebaik-baiknya.Jangan menoleh ke belakang lagi kerana yg berlaku tetap berlaku dan tidak akan berulang lagi.Ingatlah orang yg kita syg itu adalah yg pling CANTIK  dan pling baik.Walaupun sebenarnya,banyak lagi org yg cantik dan baik seperti rumput itu...

semoga artikel kali ini dpt memberikan kita ruang dan kesempatan untuk berfikir tentang diri kita dan pasangan....