CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 Februari 2011

Mencari Cinta Sejati??haha,,bkn jiwang juz nk kongsi je,,hehe!!!

Opppsss bkn mahu berkongsi cerita sendiri,,tpi mahu share email yg di terima...

Pada suatu hari,seorang murid bertanya pada gurunya.Ketika itu guru tersebut mengajar tentang
kasih-sayang..

PELAJAR : Macam mana kita nak pilih orang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang??Macam mana supaya kasih-sayang itu berkekalan??

 CIKGU : Kamu ikut apa yang saya suruh.Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput yang depanmu.Pilih yg pling cantik tanpa menoleh ke belakang walau sekali.Pilih rumput yg pling cantik dan bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun di tangannya.

CIKGU : Kenapa tiada rumput yg dipilih??

PELAJAR : Tadi masa berjalan,saya menceri rumput yg pling CANTIK.Memang ada bnyk yg CANTIK,tapi cikgu kata pilih yg pling CANTIK.Maka saya terus berjalan ke depan mencari rumput yg pling CANTIK tanpa menoleh ke belakang lahi.Tapi sampai di penghujung,saya tidak jumpa rumput yg pling CANTIK.

Mungkin ada di belakang tadi rumput yg pling cantik tapi cikgu kata saya tidak boleh menoleh ke belakang semula,maka tiadalah rumput yg saya petik.

CIKGU : Itulah jawapannya.Kalau kita telah berjumpa dgn org yg kita sayang,janganlah kita mencari yang lebih baik dari itu.Kita patut hargai orang yg ada di depan kita dengan sebaik-baiknya.Jangan menoleh ke belakang lagi kerana yg berlaku tetap berlaku dan tidak akan berulang lagi.Ingatlah orang yg kita syg itu adalah yg pling CANTIK  dan pling baik.Walaupun sebenarnya,banyak lagi org yg cantik dan baik seperti rumput itu...

semoga artikel kali ini dpt memberikan kita ruang dan kesempatan untuk berfikir tentang diri kita dan pasangan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan