CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 Februari 2011

Pesanan Untuk Orang Cantik

setiap org adalah unik..setiap org ad kelebihan dan kekurangan.tidak ad manusia yg sempurna kecuali Rasulullah s.a.w kerana baginda telah ditentukan maksum...

selebihnya tidak terkecuali drpd sft lemah,,buruk,,hina,,sakit bermacam macam dan perkara lgi..anda tdk perlu berasa hati lantaran gemuk,,tidak menarik,,terlalu rendah malah cacat..biar bgaimnapwn keadaan anda,,anda tetap unik tanpa anda di alam ini tidak sempurna...mmg Allah mnjdikn manusia pelbagai rpa n gaya..disitulah kekuasaan Allah..

nah,,aggp ia satu kelebihan..jika anda sangka anda buruk,,ia satu kelebihan yang tiada pda org cntik..anda sangka kecantikan sentiasa membawa untung??tidak,tidak selalunya begitu..kdg2 kecantikan memusnahkan.setelah anda kenali sbgi cantik,,ketakutan anda terhadap keburukan lbh besar drpd jika anda semulajadinya buruk..org cntik fobia mnjdi buruk...

setiap kedutan d wjh akn d rwt dan setiap kedutan begitu menyusahkan dirinya..saat mnjdi bruk pasti tiba,,bagaimanakah perasaan si cntik menghadapi hri tua mereka???
bikankah rasa susah yg tiada kesudahan??

kdg2 seekor semut diberikan syp oleh Allah supaya dia blh trbg dan menerjah api..samalah halnya,,kdg2 seseorang manusia itu diberikan kecantikan supaya dgn kecantikan itu dia blh b'buat sbyk2 mungkar untuk diberikan blsn setimpal di akhirat..

tontonlah filem or drma2 di tv..kisah hdp org cntik selalunya penuh duri..jika anda bruk setidak tidaknya anda bbs rsa riak dan takbur..penghuni neraka kebanyakkannya wnita sebagaimana disabdakan Rasullulah s.a.w wnita itu yg cntik tpi ggl memahami untk apa kecantikan itu diberikan oleh Allah kpdanya..dan wanita itu t'kecuali jga yg bruk sbb dia berterus-terang saja mempertikaikan kerja tuhan..

siapakah wnita pnghuni syurga itu,,brgkali yg cntik dan fhm kecantikan itu ukuran mnsia..cntik pd pdngn Allah adalah ketaatannya trhdp semua perintah dan lrngn Allah...brgkli jga yg bruk tpi dia fhm Allah tdk mmndng rpa paras tpi ap yg ada di dlm htinya...wahai org cntik,,org rndah,,org cacat,,semuanya itu hnyalah ukuran mnsia dan ukuran mnsia selalunya sasar...hargai diri anda sebab kewujudan anda membuktikan kekuasaan Allah!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan